Skip links
Inhoud

Lamsvlees

Lamsvlees is mager en heeft een mooie eigen smaak. Lamsvlees is perfect te combineren met vele verse ingrediënten. Veelgebruikte kruiden zijn tijm, marjolein en oregano. Je kunt het grillen, braden of stoven. Ook eenvoudig klaargemaakt, is lamsvlees heerlijk van smaak, dus zowel de professionele als de amateurkok kan het met plezier bereiden.

Lamsvlees kopen wij in via de firma Gijzels in Sluis. Puur, eerlijk Zeeuws vlees!
Bezoek hier de website van de gebroeders Gijzels voor meer informatie.

Lamsbout

Braad de bout bij voorkeur met been, dan heeft het vlees meer smaak. Als de lamsbout in de oven wordt gebraden, bedruip het (vetarme) vlees dan regelmatig met het braadproduct. Zo voorkom je uitdroging van het vlees. Smaakidee: salie, knoflook.   Voedingswaarde 
Per 100 g onbereid: 
Energie: 174 kcal. 
Eiwit: 19.2 gram 
Vet: 10.8 gram 
IJzer: 1.4 milligram

braden ± 55-60 min. (met been)

 

 

Lamsboutlap

Omdat er in een lamsboutlap nog een been aanwezig is, heeft dit stukje vlees een langere bereidingstijd nodig. Been is namelijk een slechte warmtegeleider. Smaakidee: balsamico, oregano.

  Voedingswaarde 
Per 100 g onbereid:
Energie: 174 kcal.
Eiwit: 19.2 gram 
Vet: 10.8 gram 
IJzer: 1.4 milligram

bakken ± 15 min.

 

 

Lamshaas

Laat de lamshaasjes vlak voor gebruik op kamertemperatuur komen. Dep de lamshaasjes voor gebruik met keukenpapier droog. 
Smaakidee: honing, mosterd, olijfolie.

  Voedingswaarde 
Per 100 g onbereid:
Energie: 158 kcal. 
Eiwit: 20.7 gram 
Vet: 8.3 gram 
IJzer: 1.8 milligram

bakken ± 3-4 min.

 

 

Lamskotelet

Vele vleesdelen van lam zijn zowel met als zonder been verkrijgbaar en moeten rosé gebakken of gebraden worden.
Smaakidee: knoflook, peper. 
Wist je dat... lamsvlees veel zink en vitamine B1 bevat? Lamsvlees goed warm gegeten moet worden?

  Voedingswaarde 
Per 100 g onbereid:
Energie: 256 kcal. 
Eiwit: 18.6 gram 
Vet: 20.2 gram 
IJzer: 1.4 milligram

bakken ± 5 min.

 

 

Lamsrollade

Een lamsrollade kan van diverse vleesdelen gemaakt worden. Hoe magerder de rollade, hoe korter de bereidingstijd. 
Smaakidee: Provençaalse kruiden. 
Wist je dat... lamsvlees gemiddeld meer vitamine B6 en B12 bevat dan rundvlees?

 

  Voedingswaarde 
Per 100 g onbereid:
Energie: 187 kcal.
Eiwit: 20 gram 
Vet: 11.9 gram 
IJzer: 1.4 milligram

stoven ± 90 min.

 

Lamsschouderlap

Schouderlappen zijn ook verkrijgbaar met been. De bereidingstijd daarvan is langer dan van schouderlappen zonder been. Van schouderlappen met been is het vlees echter sappiger en smakelijker. 
Smaakidee: laurier, mint.

 

  Voedingswaarde 
Per 100 g onbereid:
Energie: 187 kcal. 
Eiwit: 20 gram 
Vet: 11.9 gram 
IJzer: 1.4 milligram

stoven ± 85-90 min.

 

 

Lamszadel

Vele vleesdelen van lam zijn zowel met als zonder been verkrijgbaar en moeten rosé gebakken of gebraden worden. Smaakidee: mint. 
Wist je dat... lamsvlees altijd zo warm mogelijk opgediend en gegeten moet worden?

 

  Voedingswaarde 
Per 100 g onbereid:
Energie: 256 kcal. 
Eiwit: 18.6 gram 
Vet: 20.2 gram 
IJzer: 1.4 milligram

braden ± 25-30 min.

 





Snelkoppelingen